lördag 8 oktober 2011

På landet !

I tordags kväll när M slutat jobba packa vi in oss i bilen och åkte upp till skogen och M´s pappas föräldrahem. Är så Tyst och fridfullt där uppe så de finns inget bättre ställe att koppla av på , tre hus i byn och två är väl bebodda nu =) Acke mår som fisket i vattnet när han är där , där kan han spana på renarna som traskar förbi utanför huset och vi kan bara av tystnaden.
Nu var de ju ett så fruktansvärt tråkigt väder så det gick inte att göra så värst mycket - hade velat ta en vandringstur upp på berget men vi får spara det till en annan gång. Vi trotsade dock vädret ändå och tog oss en liten skogspromenad med alla hundarna , så skönt att andas riktigt frisk luft. 

Men på fredag efter middagen var de över , då var de bara rulla hemåt och ladda för nattens jobb och stadsstressen igen hemma och på växelhuset. halvnatt förändrades till att jag skulle jobba helnatt , sjukt stor personalbrist just nu.. Folk kan tycka , halvnatt eller helnatt  vilket som , men dom där dryga tre timmarna som man sitter själv är just vad de är riktigt dryyyyga. Nu var det som tur var ett tryck där mellan 4-5 så timmarna gick relativt fort.

Nu är jag så gott som nyvaken så jag fortsätter med mitt internet surfande och mina koppar kaffe för att piggna till.. inte att förglömma , Hockey ikväll innan natt jobbet! =) Peppad!


  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar